Min trädgård

Min trädgård

söndag 15 mars 2015

De´ händer grejer här....

Ja, jag lovade att det skulle bli en odlingsdag idag... och visst jag har satt ca 20 sorter chili och fått ner några sticklingar i jorden...

En del nya chilivarianter och en del gamla favoriter. Kvar från förra året står en "Chocolate" och en "Hungarian hot wax"...och dessutom en trädtomat.

Några sticklingar fick komma ner i jorden...
Men vem kan vara inne och pyssla med sådant här när solen skiner o bara ropar "Tiiiina kom uuuut"? ;D

Har vår-fixat cykeln, gett rosorna sina "vårklänningar", som skydd mot starka vårsolen och äntligen fått upp fågelholken jag vann på lotteri på julmarknaden.







Och det känns som om trädgårdens alla växter ligger o lurar på att få komma upp ur jorden  nu...spricker upp blad och blommor lite överallt - oh yeah! ;)




Kanske minns du att jag nämnde det äldre paret som hittade blåsippor igår. Jag kunde inte släppa detta, utan var givetvis tvungen att söka upp "mina egna" blåsippor :)

Slutligen...känner du doften - når den ut, via cyberrymden? Kunde inte låta bli att påskynda vårkänslan ytterligare med dessa påskliljor...




Med dem säger jag tack för denna fina helg och hoppas på en bra arbetsvecka nu....

/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar