Min trädgård

Min trädgård

söndag 22 mars 2015

Hör ni hur det knakar!?

Jag vaknar av ett ljud...ett knakande, gnekande ljud. Kliver upp och går runt i huset och kikar. Var i herrans namn kommer ljudet ifrån?
När jag äntligen hittar källan till ljudet, möts jag av ett jublande "tjohooo - här är vi!" Jag svarar med frågan "Är ni på riktigt - stannar ni o ger mig mat i sommar och höst?" "Ja" svarar de - "bara du ger oss näring och kärlek tills dess så"

Det är frösådderna från förra helgen, som växer så det knakar :D
Så gurka, tomater, broccoli, squash, blomkål osv är uppe och sträcker på sig. Bland chilifröna är det bara PiriPiri och Cayenne long slim som tittat upp ännu.

Idag ska även lite blomsterfrön få komma ner i jorden och en del ska ställas på kylning.






Ha en fin söndag alla gröna vänner! :)

/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar