Min trädgård

Min trädgård

fredag 13 mars 2015

Med våren kommer trädgårdspirret...

Idag tog jag en trädgårdspromenad och kollade läget mellan snöfläckarna. I flera rabatter har det redan börjat skjuta upp skott från tulpaner, påskliljor o annat smått o gott. Och så får jag syn på dessa...utslagna i mars...i Sundsvall. Lyckan var total.





Och då äntligen blev det fart på mig...in o satte tomat-, gurk-, paprika- och broccolifrön. Kommer fortsätta i morgon med övriga fröer - det är ju verkligen hög tid nu! Framåt kvällningen blev det en tur till Selångerån (några hundra meter från där jag bor), för att fota bäver. De är ju för härliga! :D Måste dock tillbaka i morgon, för att få lite bättre bilder.







Så...Tina har vaknat ur idet och kommer igång med bloggen igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar