Min trädgård

Min trädgård

måndag 25 maj 2015

Sakta men säkert börjar plantorna komma dit de ska...

Har varit lite stressad över att jag inte hinner med mig riktigt. Eftersom jag har fått hjärtkärlsproblem, så kan jag inte jobba på som vanligt i trädgården. Men i helgen fick jag lite gjort, pö om pö.

Äntligen har jag fått ner gurkorna där de ska vara, knappt hälften av tomaterna är också på plats. Provar att sätta en vardera av babygurka och slanggurka ute i landet i år också. Landet där brysselkål, kronärtskocka, jordärtskocka och sparris skjuter nya skott :) I det landet har jag även planterat ut blomkål och broccoli nu.

Har även köpt lite nya blommor till krukor och lådor...och rabatter (fast jag inte skulle). Bla en krypflox till en rabatt jag gjorde om förra sommaren.

                                                                  






Många tomatplantor kvar att plantera om, men nu är gurkorna och en del av tomaterna på plats ivf. I hörnet har jag satt avlång paprika, i växthusets enda markodling (där jag även försöker med vindruva...men tveksam om den klarat sig)

Nyfiken på denna, för mig, nya sort - Ananas.

Blev överraskad när brysselkålen började växa igen. Köpte en ny sparris, samtidigt kommer nya skott från förra året. Har lagt bubbelplasten lite lagom löst, så luft kommer in, men det ska ändå vara tillräckligt varmt.

Två zuchiniplantor får trängas i denna låda.

En aubergine på g under bubbelplast och fönster.

En krypflox är ett av nytillskotten i blomsterträdgården.

Nu kom regnet, så några mer bilder blev det inte denna gång.

Ha en fin vecka!

/Tina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar